Ozon Tedavisi

1800’lü yılların sonunda keşfedilen Ozon molekülü 1950’den itibaren başta Almanya olmak üzere birçok ülkede tedavi amaçlı kullanılmıştır.
Ozon kırmızı kan hücrelerinin (eritrosit) elastikiyetini, akışkanlığını ve oksijen taşıma kapasitesini arttırır.
Hücrelerimize taşına bol miktardaki oksijen

Ozon Tedavisi 100’den fazla hastalıkta tedavi yada tedaviyi destekleyici olarak kullanılmaktadır.

Ozon tedavisi  kullanım amacına ve ihtiyaca göre kürler halinde uygulanır. Uygulama yöntemleri;
Damar içi uygulama ( majör ozon tedavisi);
En yaygın kullanılan bu metotla 50-200 ml kan alınarak, dozu belirlenmiş ozonla karıştırıldıktan sonra tekrar kişiye geri verilmesidir. Genellikle haftada 2 veya 3 defa en az 10 seans olacak şekilde protokol belirlenir ve uygulanır. Ana tedavi yöntemidir. Diğer ozon tedavileri ile desteklenebilir.
Kas içi uygulama (minör ozon tedavisi);
 Kişiden alınan 2-5 cc kan, belirlenmiş dozda ozonla karıştırılarak                 kas içine enjekte edilmesidir.
Torbalama (Torba ve kupa ile ozon uygulanması);
Bölgesel olarak tedavi edilecek alana ozon gazının uygulanması işlemidir. El ve ayaklar özel bir torba içine sokularak nemlendirilir ve cildin ozonu emmesi sağlanır.

Eklem içine ozon gazı verilmesi;
Ağrılı iltihabi eklem romatizması olan artrit ve tekrarlayan artroz gibi hastalıklarda uzman doktorlar tarafından çok yavaş olarak eklem içine ozon gazı verilir.

Vücut boşluklarına ozon gazı verilmesi:
Rektal, vajinal ve kulak yoluna püskürtme ile ozon verilmesidir. İltihabi bağırsak hastalıkları ve mantarlarda uygulanır.