Saç Mezoterapisi

Mezoterapi; vitamin, aminoasit, mineral, enzim ve bazı ilaçların karışım haline getirilerek deri veya yağ dokusunun altına elle veya otomatik (mezoterapi tabancası ile) enjekte edilme işlemidir. Bu sayede istenilen bölgeye hızlı şekilde ulaşılır ve verimlilik arttırılmış olur.

Mezoterapi ile saç dökülmesi tedavisi

Kan dolaşımındaki bozulmalar ve genetik faktörler, saçlı deriyi besleyen ve yenilenmesini sağlayan damarların oksijen, vitamin ve organik besinleri alamamasına sebep olur. Böylece saçlarda cansızlık, güçsüzlük veya dökülme gibi problemler ortaya çıkar.

Saç mezoterapisi, var olan güçsüzleşmiş, kaybetmek üzere olunan saçları, sağlıklı hale getirmek ve onların köklerine tutunmasını sağlamak amacıyla uygulanır. Kan dolaşımını hızlandırarak ve kökleri besleyerek saç sağlığına destek verilmiş olur.

Saç Mezoterapisi, saçın ihtiyacı olan vitaminlerin, minerallerin, proteinlerin, vs. saçlı deri içine çok ince iğnelerle enjekte edilmesidir. Saç Mezoterapisi, kıl köklerini besleyen vitaminlerin, antioksidanların ve kan dolaşımını arttırıcı ilaçların 2 veya 4 mm’lik özel iğneler ve bir enjektör vasıtasıyla direkt kıl köklerine verilmesine dayanır.

Mezoterapi dökülmeyi iyileştirmek ve kontrol altına almak için ek bir yöntemdir. Sonuçlar yüz güldürücü ve kalıcıdır. Mezoterapi, yararlı ürünleri doğrudan ilgili dokuların etrafına veren bir tıbbi tekniktir. Ufak dozlar halinde deri içine enjeksiyonlar yapılır. Dermis içine yapılan bu enjeksiyon, hücresel metabolizmayı uyarır ve dokuları canlandırmak için uygun zemin hazırlar.

Kişinin kendi mevcut saçları daha sağlıklı bir görünüme kavuşmuş olur. Saçın ihtiyacına göre haftada bir veya iki seans uygulanabilir.

Saç Mezoterapisi, hem kadına hem de erkeğe başarıyla uygulanabilmektedir. Mezoterapiden fayda gören saç dökülmeleri; strese bağlı, mevsimsel, metabolik nedenli saç dökülmeleri ve gebelik sonrası ani saç dökülmeleri olarak sıralanabilir. Özellikle kıl kökünde bir küçülmenin gözlendiği ve kılın oluşum ve büyüme evresi olan "anajen evresinde" kısalmanın saptandığı "androjenik alopesilerde (erkek tipi saç dökülmesi)" mezoterapi uygulanması faydalıdır.

Hormonal ve genetik saç dökülmelerinde ise bu yöntem destek tedavi olarak tercih edilebilir. Mezoterapi uygulamasında kullanılan karışım içeriği kişinin ihtiyaçlarına göre düzenlenebilmektedir.

Saç gelişimi için gerekli olan eksiklerin giderilmesiyle daha dolgun, hacimli ve parlak saçlara sahip olunur. Mezoterapide eksik olan maddeler küçük dozlarda ve direkt olarak saç köküne verildiği için yan etki riski oldukça az ve ihmal edilebilir olup, etki çok kısa sürede elde edilir.